■No.1  BASS (finger picking)
     B:Fender Jazz Bass / Amp:Blackstar
BYPASS ▶    
   EFFECT ▶    
       
  クリアーでレンジの広いコンプレッションが得られるRTC600はベースにも最適。
  ベースでの伸びやかなロング・トーンなどにRTCを使用、フレーズに太さと安定性を
  加えるセッティング。

  RTC600 is also good for bass guitar with its clear, wide-range compression.
  Use this setting for long tone of bass guitar.
  This setting makes your phrase bolder and more stable.
■No.2  BASS (slap)
     B:Fender Jazz Bass / Amp:Blackstar
  
   BYPASS ▶    
   EFFECT ▶    
       
  RTC600のアタック・コントロールを好みのタイムに設定し
  スラップ特有のアタック感を活かしながらもコンプレッションによって芯の太さと
  粒を揃えるセッティング。ワイドレンジを誇るRTCならではのサウンド。

  Gives punchy sound while retaining attack response of slap
  at the attack time of your choice.
■No.3  Comp enhanced
     G:Sugi guitars 496 CUSTOM / Amp:Blackstar
 
    BYPASS ▶    
    EFFECT ▶    
       
  シングルPUタイプのギターによるストレートなサウンドにRTC600を加え
  全体の締まりと粒を揃える隠し味的なセッティング。
  サウンドのまとまりと輪郭をハッキリさせてくれる。

  Straight sound of Single PU guitar plus RTC600.
  Adds a subtle touch to entire sound.
■No.4  Dual Delay + Feedback
     G:Combat TE WARM / Amp:Crunch / PU:Hum
 
   BYPASS ▶      
   EFFECT ▶    
       
  コンプレッサーの定番的なセッティング。
  クリーン・サウンドによる切れの良いコード・カッティングの粒を揃え
  カッティング・リズムを際立たせてくれる。
  レンジが広くクセのないRTC600ならではのコンプレッション・サウンド。

  Standard setting for a compressor.
  Enhances percussive rhythm. Provides distinctive compression sound of RTC600.
       
■No.5  Bass Tube Grind
     B:80’s MusicMan Sabre / Amp:GK MB150E
US version
       
    BYPASS ▶      
    EFFECT ▶      
       
    ダーティでアグレッシブなベーストーンのセッティング。
  Ampeg SVTのようなよく働くチューブアンプを通した演奏を思い出させる。

  This setting gave me a dirty, aggressive bass tone that reminded me of
  playing through a hard-working tube amp like an Ampeg SVT, etc.

       
■No.6  Brick Wall Limiter
     B:80’s MusicMan Sabre / Amp:GK MB150E
US version   
       
   BYPASS ▶        
   EFFECT ▶        
       
  早くて思い切りのよいコンプレッション。

  Immediate and extreme compression.
  
       
■No.7  Fingerstyle Compression
     B:80’s MusicMan Sabre / Amp:GK MB150E
US version     
       
   BYPASS ▶      
   EFFECT ▶      
       
  速いフィンガースタイル奏法が効果的なセッティング。

  I felt that this setting worked nice for faster, fingerstyle playing.
   
       
■No.8  Vintage "Spongy" Compression
     B:80’s MusicMan Sabre / Amp:GK MB150E
US version   
       
   EFFECT ▶      
       
  軽いピックアタックに効果的なセッティング。
  温かで丸みのあるトーンは、B-15のようなビンテージチューブアンプを思い出させる。

  This setting was good for very light pick attack, and produce a very warm,
  round tone that reminded me of vintage tube amps like B-15, etc.
  
       
■No.9  CLASSIC COUNTRY TELECASTER TONE
     G:TOKAI TELECASTER ( MIDDLE POSITION )
     Amp:1966 FENDER PRINCETON BLACK FACE 1X12 G10S-59
     Amp SETTING:VOLUME @ 5, TREBLE @ 7, BASS @ 6
      NOTE***THESE NUMBERS ARE THE ACTUAL KNOB NUMBERS*** US version  
       
   BYPASS ▶       
   EFFECT ▶       
       
  速いアタック/リリースで高圧縮率。
  クラシックなナッシュビルの"Tele Twang"を再現する。

  High compression ratio with fast attack/release to recreate
  classic Nashville "Tele Twang".
  
       
■No.10  OVERDRIVEN ROCK TONE
     G:1992 GIBSON LES PAUL CUSTOM (BRIDGE PICKUP)
     Amp:MARSHALL JCM 800 100 WATT THRU 1960 4X12 CAB WITH 75 WATT CELESTIONS
     Amp SETTING : PRESENCE 12 o'clock/BASS 12 o'clock/MIDDLE 12 o'clock
               TREBLE 12 o'clock/MASTER 8 o'clock/PREAMP 9 o'clock
   US version 
       
   BYPASS ▶       
   EFFECT ▶       
       
  RTC600のゲインでチューブアンプの入力をオーバードライブ。

  Use RTC600 at gain setting to overdrive tube amplifier input.
  
       
■No.11  CRISP RHYTHM
     G:TOKAI TELECASTER ( BRIDGE POSITION )
     Amp:1966 FENDER PRINCETON BLACK FACE 1X12 G10S-59
     Amp SETTING:VOLUME @ 5, TREBLE @ 7, BASS @ 6
      NOTE***THESE NUMBERS ARE THE ACTUAL KNOB NUMBERS*** US version  
   
       
   BYPASS ▶        
   EFFECT ▶        
       
  マイルドなコンプレッションが低音域をブースト。
  強い存在感でパンチの効いたリズムトーンを作る。

  Mild compression boosts lower level notes to create punchy rhythm tone
  with strong presence.
    
   
 US versionは米国ミュージシャンによる演奏です。
 US version sound clips No.5 - No.11 played by US musician.
      ▲PAGE TOP 
 © 2011 NISSHIN ONPA CO., LTD.