■No.1 BASS (finger picking) B:Fender Jazz Bass / Amp:Blackstar |
|||
BYPASS ▶ | |||
EFFECT ▶ | |||
クリアーでレンジの広いコンプレッションが得られるRTC600はベースにも最適。 ベースでの伸びやかなロング・トーンなどにRTCを使用、フレーズに太さと安定性を 加えるセッティング。 RTC600 is also good for bass guitar with its clear, wide-range compression. Use this setting for long tone of bass guitar. This setting makes your phrase bolder and more stable. |
|||
■No.2 BASS (slap) B:Fender Jazz Bass / Amp:Blackstar |
|||
BYPASS ▶ | |||
EFFECT ▶ | |||
RTC600のアタック・コントロールを好みのタイムに設定し スラップ特有のアタック感を活かしながらもコンプレッションによって芯の太さと 粒を揃えるセッティング。ワイドレンジを誇るRTCならではのサウンド。 Gives punchy sound while retaining attack response of slap at the attack time of your choice. |
|||
■No.3 Comp enhanced G:Sugi guitars 496 CUSTOM / Amp:Blackstar |
|||
BYPASS ▶ | |||
EFFECT ▶ | |||
シングルPUタイプのギターによるストレートなサウンドにRTC600を加え 全体の締まりと粒を揃える隠し味的なセッティング。 サウンドのまとまりと輪郭をハッキリさせてくれる。 Straight sound of Single PU guitar plus RTC600. Adds a subtle touch to entire sound. |
|||
■No.4 Dual Delay + Feedback G:Combat TE WARM / Amp:Crunch / PU:Hum |
|||
BYPASS ▶ | |||
EFFECT ▶ | |||
コンプレッサーの定番的なセッティング。 クリーン・サウンドによる切れの良いコード・カッティングの粒を揃え カッティング・リズムを際立たせてくれる。 レンジが広くクセのないRTC600ならではのコンプレッション・サウンド。 Standard setting for a compressor. Enhances percussive rhythm. Provides distinctive compression sound of RTC600. |
|||
■No.5 Bass Tube Grind B:80’s MusicMan Sabre / Amp:GK MB150E US version |
|||
BYPASS ▶ | |||
EFFECT ▶ | |||
ダーティでアグレッシブなベーストーンのセッティング。 Ampeg SVTのようなよく働くチューブアンプを通した演奏を思い出させる。 This setting gave me a dirty, aggressive bass tone that reminded me of playing through a hard-working tube amp like an Ampeg SVT, etc. |
|||
■No.6 Brick Wall Limiter B:80’s MusicMan Sabre / Amp:GK MB150E US version |
|||
BYPASS ▶ | |||
EFFECT ▶ | |||
早くて思い切りのよいコンプレッション。 Immediate and extreme compression. |
|||
■No.7 Fingerstyle Compression B:80’s MusicMan Sabre / Amp:GK MB150E US version |
|||
BYPASS ▶ | |||
EFFECT ▶ | |||
速いフィンガースタイル奏法が効果的なセッティング。 I felt that this setting worked nice for faster, fingerstyle playing. |
|||
■No.8 Vintage "Spongy" Compression B:80’s MusicMan Sabre / Amp:GK MB150E US version |
|||
EFFECT ▶ | |||
軽いピックアタックに効果的なセッティング。 温かで丸みのあるトーンは、B-15のようなビンテージチューブアンプを思い出させる。 This setting was good for very light pick attack, and produce a very warm, round tone that reminded me of vintage tube amps like B-15, etc. |
|||
■No.9 CLASSIC COUNTRY TELECASTER TONE G:TOKAI TELECASTER ( MIDDLE POSITION ) Amp:1966 FENDER PRINCETON BLACK FACE 1X12 G10S-59 Amp SETTING:VOLUME @ 5, TREBLE @ 7, BASS @ 6 NOTE***THESE NUMBERS ARE THE ACTUAL KNOB NUMBERS*** US version |
|||
BYPASS ▶ | |||
EFFECT ▶ | |||
速いアタック/リリースで高圧縮率。 クラシックなナッシュビルの"Tele Twang"を再現する。 High compression ratio with fast attack/release to recreate classic Nashville "Tele Twang". |
|||
■No.10 OVERDRIVEN ROCK TONE G:1992 GIBSON LES PAUL CUSTOM (BRIDGE PICKUP) Amp:MARSHALL JCM 800 100 WATT THRU 1960 4X12 CAB WITH 75 WATT CELESTIONS Amp SETTING : PRESENCE 12 o'clock/BASS 12 o'clock/MIDDLE 12 o'clock TREBLE 12 o'clock/MASTER 8 o'clock/PREAMP 9 o'clock US version |
|||
BYPASS ▶ | |||
EFFECT ▶ | |||
RTC600のゲインでチューブアンプの入力をオーバードライブ。 Use RTC600 at gain setting to overdrive tube amplifier input. |
|||
■No.11 CRISP RHYTHM G:TOKAI TELECASTER ( BRIDGE POSITION ) Amp:1966 FENDER PRINCETON BLACK FACE 1X12 G10S-59 Amp SETTING:VOLUME @ 5, TREBLE @ 7, BASS @ 6 NOTE***THESE NUMBERS ARE THE ACTUAL KNOB NUMBERS*** US version |
|||
BYPASS ▶ | |||
EFFECT ▶ | |||
マイルドなコンプレッションが低音域をブースト。 強い存在感でパンチの効いたリズムトーンを作る。 Mild compression boosts lower level notes to create punchy rhythm tone with strong presence. |
|||
US versionは米国ミュージシャンによる演奏です。 US version sound clips No.5 - No.11 played by US musician. |
|||
▲PAGE TOP | |||
© 2011 NISSHIN ONPA CO., LTD. |