■No.1 Ambience delay G:Gibson Les Paul Std / Amp:Clean / PU:Hum |
|||
BYPASS ▶ | |||
EFFECT ▶ | |||
ディレイ・タイムを短くし、デュアル・モード・スイッチによって部屋鳴りのような アンビエンス感を作り出したセッティング。 フィードバック・レベルで音の廻り感を設定する。 Provides ambience sound with DUAL mode switch. Adjust FEEDBACK to get the reverb effect. |
|||
■No.2 Slapback Delay Riff G:Gibson Les Paul Std / Amp:Clean / PU:Hum |
|||
BYPASS ▶ | |||
EFFECT ▶ | |||
シンプルなショート・ディレイをミュート・フレーズに加えたディレイ・エフェクト特有の パターン。フィードバック・レベルを控えめにするのがポイント。 Distinctive pattern of delay effect. (Simple short delay is added to mute phrase.) Adjust FEEDBACK moderately. |
|||
■No.3 Rhythmic Delay G:Combat TE WARM / Amp:Crunch / PU:Hum |
|||
BYPASS ▶ | |||
EFFECT ▶ | |||
マルチ・スイッチの3/8と4/8をオンにしたマルチ・ディレイ・サウンド。 シングル・ディレイでは得ることのできない、原音に対しての3連符リズムやポリリズミックで 多彩なディレイ・エフェクトを作り出すことができます。 Keeps the pace of delay time with riff tempo. Delay follows the riff tempo. |
|||
■No.4 Dual Delay + Feedback G:Gibson Les Paul Std / Amp:Drive / PU:Hum |
|||
BYPASS ▶ | |||
EFFECT ▶ | |||
3つのマルチ・スイッチを全てオンにすると、シングル・ディレイでは決して得られない 密度の高いディレイ・サウンドが得られます。 ディレイ・タイムを早くすることによってウォームなリバーヴ風サウンドも作り出すなど 多彩な ディレイ・エフェクトを作り出すことができます。 1st unit’s delay is long with DUAL mode. 2nd unit’s delay adds soundscape. You can make feedback by turning up the 2nd unit’s FEEDBACK knob. |
|||
■使用機材■ | |||
Gibson Les Paul Std | Combat TE WARM | Marshall AVT-150X | |
Sound clips by Shiro Tanigawa | |||
▲PAGE TOP | |||
© 2008 NISSHIN ONPA CO., LTD. |