■No.1  Ambience delay
     G:Gibson Les Paul Std / Amp:Clean / PU:Hum
BYPASS ▶    
   EFFECT ▶    
       
  ディレイ・タイムを短くし、デュアル・モード・スイッチによって部屋鳴りのような
アンビエンス感を作り出したセッティング。
フィードバック・レベルで音の廻り感を設定する。

Provides ambience sound with DUAL mode switch.
Adjust FEEDBACK to get the reverb effect.
■No.2  Slapback Delay Riff
     G:Gibson Les Paul Std / Amp:Clean / PU:Hum
  
   BYPASS ▶    
   EFFECT ▶    
       
シンプルなショート・ディレイをミュート・フレーズに加えたディレイ・エフェクト特有の
パターン。フィードバック・レベルを控えめにするのがポイント。

Distinctive pattern of delay effect. (Simple short delay is added to mute phrase.)
Adjust FEEDBACK moderately.

■No.3  Rhythmic Delay
     G:Combat TE WARM / Amp:Crunch / PU:Hum
 
    BYPASS ▶    
    EFFECT ▶    
       
マルチ・スイッチの3/8と4/8をオンにしたマルチ・ディレイ・サウンド。
シングル・ディレイでは得ることのできない、原音に対しての3連符リズムやポリリズミックで
多彩なディレイ・エフェクトを作り出すことができます。

Keeps the pace of delay time with riff tempo. Delay follows the riff tempo.


■No.4  Dual Delay + Feedback
     G:Gibson Les Paul Std / Amp:Drive / PU:Hum
 
   BYPASS ▶      
   EFFECT ▶    
       
3つのマルチ・スイッチを全てオンにすると、シングル・ディレイでは決して得られない
密度の高いディレイ・サウンドが得られます。
ディレイ・タイムを早くすることによってウォームなリバーヴ風サウンドも作り出すなど
多彩な ディレイ・エフェクトを作り出すことができます。

1st unit’s delay is long with DUAL mode.
2nd unit’s delay adds soundscape.
You can make feedback by turning up the 2nd unit’s FEEDBACK knob.
   
 ■使用機材■      
 Gibson Les Paul Std  Combat TE WARM  Marshall AVT-150X  
       
       
  Sound clips by Shiro Tanigawa     
  
      ▲PAGE TOP 
 © 2008 NISSHIN ONPA CO., LTD.