■No.1  Short delay / Ambience
BYPASS ▶  EFFECT ▶ 
       
  ショート・ディレイによってライブ感を加えスタジオ・ライブやライブ・ハウスでのプレイを
感じさせるセッティング。リバーブとはひと味違う独特の残響感を作り出します。

Simulates the ambience of live music at clubs by adding analog delay's unique echoes.
■No.2  Short delay / Rhythm delay
  BYPASS ▶  EFFECT ▶   
       
ミュートによるアルペジオ・リズムにショート・ディレイを加え原音に対して16分リズムが
ミックスされたセッティング。
AD-999にはドライ(原音)アウトプットが装備されているのでレコーディングなどでは
ディレイ音と分けて出すとより効果的です。

Adds short delays to a muted arpeggio, thus mixing the original notes and
sixteenth notes.
For recordings you can use Dry output too to send out original notes and
delayed notes separately.
■No.3  Medium delay
  BYPASS ▶    EFFECT ▶   
       
リード・フレーズに効果的なミディアム・ロング・タイム設定のディレイ。
アナログ・ディレイならではのウォームで広がりと自然な奥行き感を得ることができます。

Medium/long delay for solos featuring analog delay's warm and natural atmosphere.
■No.4  Long delay
  BYPASS ▶  EFFECT ▶   
       
ロング・ディレイによりフレーズを後追いさせ空間的な広がりを作り出すセッティング。
ディレイしてくるフレーズのトーンが甘く広がっていくアナログ・ディレイならではの
ロング・ディレイ・サウンドです。

Delayed notes come after the original notes, creating spacious long-delay sound.
■No.5  Feedback loop   
     EFFECT ▶    
       
  テープ・エコーによるフィードバックをアナログ・ディレイでシミュレート。
リピートを上げ発振させた後にディレイ・タイムコントロールノブで発振音のピッチを
変化させていく飛び道具的なエフェクトです。

Simulates tape echo's feedback, a one-shot effect created by increasing Repeats for
self-oscillation and changing Delay time.
   
 
Sound clips by Shiro Tanigawa 
      ▲PAGE TOP 
 © 2008 NISSHIN ONPA CO., LTD.