■No.1  アンビエンス・ディレイ (アンプ:クリーン/PU:Hum)
     Ambience delay 1 (for humbucker, front pickup)
NORMAL▶    
   EFFECT ▶    
       
  AD-9ならではのショート・ディレイを隠し味的に加えドライブ感を出すセッティング。
レコーディングでひと味違った雰囲気のトーンを作りたいときなどに効果的。
フロントPUのクリーンに加え箱鳴り感を出すのにも使える。

A subtle short delay to simulate the atmosphere of a live performance.
Usable to add just a bit different nuance at recordings.
■No.2  アンビエンス・ディレイ2 (アンプ:ドライブ/PU:Hum)
     Ambience delay 2 (for humbucker, front & rear pickups)
  
   NORMAL▶    
   EFFECT ▶    
       
ディレイ感を感じさせたアンビエンス・サウンド。
リバーブ・エフェクトよりも個性の強いアナログ・ディレイによるライブなサウンドが
欲しいときに最適。REPEATの量でディレイ感をコントロールする。

Ambience sound with delay flavor. Suitable to create a live sound by means of
analogdelay instead of less characteristic reverb effect.
The REPEAT knob controls the delay’s character.
■No.3  ソロ (アンプ:ドライブ/PU:Single)
     For solos (for single coil, center pickup)
 
    NORMAL▶    
    EFFECT ▶    
       
リード・プレイなどのソロに向くセッティング。
フレーズのテンポやタイミングによって「D.TIME」を調整するが、アナログ・ディレイ特有の
アバウトなタイム設定とウォームなトーンがデジタルとはひと味違った広がりを
作り出してくれる。

Adjust DELAY TIME to match the tempo of your song and enjoy the spacious sound
with analog delay’s less strict time setting and warmer tone than those of digital delays.
■No.4  ショート・ディレイ (アンプ:ドライブ/PU:Single)
     Short delay (for single coil, rear pickup)
 
   NORMAL▶      
   EFFECT ▶    
       
ミュートによる連符フレーズなどに効果的なショート・ディレイ・セッティング。
「D.LEVEL」を多めに設定し、フレーズがウラでリピートするように「D.TIME」で
タイミングを合わせ、フレーズに広がりと奥行きを加える。

Good for muted guitar notes and others.
You can make your notes spacious and deep bysetting DELAY LEVEL to
a bit generous amount and adjusting DELAY TIME so that the delayed notes match
the backbeat of your notes.
      ▲PAGE TOP 
 © 2007 NISSHIN ONPA CO., LTD.